سفارش تبلیغ
صبا ویژن

صنعت و خدمات

نظر

 رنگ آمیزی ساختمان و رنگ آمیزی دیوارهای خانه یکی از چالش های همیشگی افرادی است که می خواهند فضای خانه را بازسازی کنند. با گذشت زمان، دوده های بخاری، گرد و غبار، آلودگی و آسیب های فیزیکی صاحب خانه را به فکر نقاشی خانه می اندازد. برای کاهش هزینه های رنگ آمیزی خانه می توانید خودتان این کار را انجام دهید. اما به این سادگی نیست! رنگ آمیزی دیوارهای خانه اصول خاصی دارد. با مطالعه این مقاله آموزش نقاشی خانه و یادگیری چند نکته ساده می توانید بدون نگرانی شروع به رنگ آمیزی دیوارهای خانه کنید.

قبل از هر اقدامی، همه جوانب را در نظر بگیرید. رنگ آمیزی خانه مشکلات خاص خود را دارد و می تواند برای مدتی زندگی را مختل کند. البته بعد از این کار لازم نیست حداقل تا چند سال دیگر به فکر رنگ آمیزی خانه باشید. بنابراین، دل خود را به آن بسپارید و با آگاهی از شرایطی که در حال وقوع است، خانه خود را بازسازی کنید.

انتخاب رنگ
اولین چیزی که باید در نظر بگیرید انتخاب رنگ مناسب برای دیوار است. رنگ را با توجه به سلیقه، مبلمان، وسایل و نور خانه خود انتخاب کنید. نیازی نیست طبق معمول به سراغ رنگ های تکراری بروید. نقاشی ساختمان در تهران می تواند یک تغییر بزرگ باشد. سپس از رنگ های جدید استفاده کنید و آنها را با رنگ دکوراسیون منزل هماهنگ کنید. حتی یک یا دو دیوار رنگی هم تاثیر خوبی در فضای داخلی خواهد داشت.

در صورت امکان لوسترها، دیوارکوب ها و دیوارکوب ها را بردارید. چراغ های سقفی مانند هالوژن را با چسب یا پلاستیک مخصوص بپوشانید تا تغییر رنگ ندهند.

زمین را با برزنت یا پارچه های ضد آب بپوشانید. از آنجایی که پلاستیک رنگ را جذب نمی کند، برای این منظور مناسب نیست زیرا باعث خیس ماندن رنگ ریخته شده می شود. برای انجام کفسابی در تهران به سایت ماداکتو مراجعه کنید

پایه ها را با چسب بپوشانید و با ماله محکم کنید.

فرآیند نقاشی خانه را شروع کنید
اگر آسیب فیزیکی روی دیوار زیاد است، ابتدا باید بتونه بزنید. اگر بعد از گچ کاری نیاز به سمباده زدن است، حتما بعد از سمباده زدن دیوار را کاملا تمیز کنید تا ذرات اضافی به قلم مو و رنگ نچسبند. بعد از گچ کاری می توانید از آستر استفاده کنید. پرایمر از انتقال رطوبت به رنگ جلوگیری کرده و باعث ماندگاری بیشتر آن می شود.

خانه را رنگ کن

ابتدا یک دیوار را به طور کامل رنگ کنید، سپس به دیوار دیگر بروید. می توانید از غلتک استفاده کنید تا آثار قلم مو روی دیوار باقی نماند. حتی پس از رنگ آمیزی با قلم مو، اگر غلتک را روی سطح رنگ بکشید، آثار قلم مو را از بین می برد. بهتر است از غلتک برای مناطق بزرگ و برس برای گوشه ها استفاده کنید.

یکی از سخت ترین قسمت های نقاشی دیوار، اتصال دو دیوار است که در رنگ های مختلف انتخاب شده اند. برای ایجاد یک خط صاف، از یک ابزار نوک تیز مانند پیچ ??گوشتی استفاده کنید تا روی خطی که دیوارها به هم می رسند خراش ایجاد کنید. در این صورت رنگ اضافی از قلم مو وارد این شیار شده و خط صاف تری به جا می گذارد.